kreskaduza

BLOG

Nanowsze wpisy

Zastosowanie wizualizacji 3D

Dodany 02.08.2016


Czasy, w których dane jest nam żyć, zdominowane są przez technologię i informację. W całej historii człowieka rozwój techniki nigdy nie był aż tak szybki, nie mówiąc o szybkości przepływu informacji. Dziś wszystko musi być szybko, na już, w sumie to nawet na wczoraj. W tym pędzie nie możemy zapomnieć o wiecznej optymalizacji kosztów, przecież nie może być drogo, ale nie może być też w niskiej jakości.


Mówi się, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Ale co w przypadku, jeśli nasz produkt jeszcze nie istnieje, a my chcemy rozpocząć jego sprzedaż już teraz?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której przychodzimy do dewelopera w celu zakupu mieszkania w nowym budownictwie. Po przybyciu na miejsce owy jegomości pokazuje nam dziurę w ziemi i mówi: "proszę sobie wyobrazić tu będzie stał budynek, a tu będzie państwa garaż…" i tak dalej. Dziś to nie przejdzie, klienci chcą zobaczyć swoje przyszłe mieszkanie teraz i nie interesuje ich fakt, że jak na razie ono nie istnieje.

Teraz wyobraźmy sobie inną sytuację.
Deweloper zaprasza nas do swojego biura, prosi abyśmy zajęli wygodną pozycję na jego skórzanej sofie, częstuje aromatyczną kawą, której zapach niesie się po całym pomieszczeniu, a na telewizorze, który wisi na ścianie tuż przed nami pokazuje piękną wizualizację budynku, w którym znajduje się nasze nowe mieszkanie. Na wizualizacji widzimy zjawiskowy budynek, soczyście zielone trawniki, miejsca parkingowe, na których stoją nowe samochody, plac zabaw, na którym bawią się uśmiechnięte dzieci. Po chwili przed Twoimi oczami pokazuje się wizualizacja urządzonego wnętrza Twojego nowego mieszkania. Nie musisz sobie wyobrażać jak to będzie wyglądać, Ty to po prostu widzisz.

To właśnie jest moc wizualizacji 3D.

Wiesz może czym różni się wizualizacja 3D od fotografii?

Otóż na zdjęciach uwieczniamy miejsca, przedmioty, czy ludzi, którzy istnieją lub istnieli. Natomiast wizualizacje tworzone są w pełni przez grafika, a to co stworzy ograniczone jest jedynie przez jego wyobraźnię.

Powyżej podałem przykład dewelopera, jednak wizualizacje 3d mają zastosowanie w wielu branżach. Najczęściej wykorzystywane są przez producentów, bo przecież łatwiej jest pokazać nowy model pieca (który waży ponad 600 kilogramów) na wizualizacji w dowolnym wnętrzu, niż wozić go z miejsca na miejsce i szukać tego odpowiedniego. Do tego, gdy po roku czasu dodamy nowy kolor obudowy, nie musimy od nowa bawić się w umieszczenie obiektu w tym samym miejscu, kolor możemy zmienić w programie i nie zajmie to więcej niż 60 min.

Podsumowując, wizualizacje 3D to teraźniejszość (katalog firmy IKEA w 70% składa się z wizualizacji 3D) i przyszłość. Jeśli więc jesteś producentem lub importerem i chcesz sprzedawać więcej dzięki dopracowanym i zjawiskowym obrazom, a przy okazji zoptymalizować koszty, rozpocznij współpracę z profesjonalistami takimi jak my ;)


Autor: Krystian Ficek
#przereklamowany_com